fredag den 4. maj 2012

Garrigue


Domaine de Beaurenard Chateauneuf du Pape


Domaine de Beaurenard


Domaine de Beaurenard - Chateauneuf du Pape 2003


Det tog lige omkring ni år før denne babe var drikkeklar! Jeg har ventet lang tid. For tre år siden smagte jeg en bror / søster til denne; fuldstændig utilnærmelig og rå! Jeg troede ikke længere på projektet. Jeg havde faktisk opgivet det. Og så alligevel. I dag 4. maj 2012 stod den endelige prøve. Det kunne jo heller ikke være rigtigt sådan skønsmæsigt. Underet var sket. Vinen var blevet drikkemoden.

Dybtfarvet, mørk.
Udefinerbar bouquet, lidt præg af kamfer.
Spændende smag, garrigue-agtig; vilde krydderier fra Syd Rhone. 
Spændende vin.

Jeg har personlig  besøgt Chateauneuf de Pape adskillige gange. Helt utroligt er det at se de store sten vinstokkene vokser i, i dette område. 


- Så skulle jeg alligevel have købt en ordentlig stribe af denne vin! 


Garriguelandskab

Verner
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar